امام زمان نیست نیست!
 
انتظارفرج
چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, :: 14:39 ::  نويسنده : احمدسلیمانی فر


خیلی وقت‌ها ذهنمان درگیر سوالاتی می‌شود که اگر به آنها به موقع و به شکل مناسب پرداخته نشود، با این خطر روبرو خواهیم شد که این سوالات به انبوهی از ابهامات جدی بدل شود و آرامش و سکون فکری مان را به مخاطره بیاندازد.


امام زمان (عج)

یکی از سوالات پیش روی بسیاری از ما این است که آیا امام عصر(عج) وجود خارجی دارد یا نه؟ و اگر پاسخ مثبت است مکان و مقام آن حضرت کجاست؟

و چرا ما امت آن امام، از فیض و فوز دیدارش بی نصیب و محرومیم. هر چند سوالات پیرامون امام غائب(عج) بسیار است، اما در این مقال صرفا به بخشی از پرسش‌های فوق پرداخته خواهد شد.

روایات ما امام عصر(ارواحنا فداه) را همچون خورشیدی(1) تشبیه نموده که در پس ابر غیبت در انتظار اذن و رخصت الهی قرار دارد و برای تلالو و ظهور لحظه شماری می‌کند.

اینکه غیبت آن حضرت را به معنی عدم آن وجود مبارک بپنداریم، تصوری باطل و نگاهی نادرست است. به تصریح آیات قرآن و روایات نورانی امام زمان هر چند ظاهر نیست ولی حاضر است. در پاره‌ای از احادیث، آن امام همام مایه سکون و استقرار زمین معرفی شده است.(2)

امام زمان هست. در هستی او شکی نیست. اگر او نباشد هیچ چیزی نخواهد بود. اساسا بعد از وجود خدای متعال، بدیهی‌ترین و واقعی‌ترین موضوع، وجود امام عصر(عج) می‌باشد
در برخی از روایات، حضرتش واسطه‌ی فیض و باعث نزول برکات و رزق و روزی بندگان قلمداد شده.(3) و در بیاناتی هم او را حجت خدا نامیده‌اند که زمین و زمان بدون او فروخورده و مضمحل می‌شود.
امام زمان (عج)

امام زمان هست. در هستی او شکی نیست. اگر او نباشد هیچ چیزی نخواهد بود. اساسا بعد از وجود خدای متعال، بدیهی‌ترین و واقعی‌ترین موضوع، وجود امام عصر(عج) می‌باشد.

اما اینکه چرا او در میان ما نیست و یا در میان ما ظاهر نیست، سوالی است جدی و پر اهمیت.

امام در میان مردم هستند و همچون همه انسان‌ها همسر اختیار کرده‌اند و دارای فرزند هم هستند! با بسیاری از مردم در ارتباطند و آن‌ها را به طور ویژه مورد مهر و محبت خود قرار می‌دهند، ولی در عین این حضور و با وجود رویت آن بزرگوار، توفیق شناسایی او از ما ستانده شده است.(4) (یرونه ولا یعرفونه)

این که چرا او را نمی‌شناسیم و چرا جامعه محروم از ارتباط و رویارویی با امام خود می‌باشد سوالی است حیاتی که در بخش دوم این نوشتار بدان پرداخته خواهد شد.

حتما این موضوع را دنبال کنید.

از باب اهمیت موضوع یادآوری می‌کنم؛ امام زمان نیست نیست. یعنی حضرتش هست هست!

 

پی‌نوشت‌ها:

1- امام زمان(عج) فرمودند: همان طور که از خورشید در وقتی که توسط ابرها پنهان شده است , بهره گیری می شود, از من نیز در زمان غیبتم به همان صورت بهره می برند و همانا من سبب آرامش و امنیت مردم روی زمین هستم , چنان که ستارگان امان اهل آسمانند.(کمال الدین و تمام النعمه , شیخ صدوق , ص 485)

2- لولا الحجه لساخت الارض باهلها. (بحار الانوار، ج 60، ص 213)

3- بیمنه رزق الوری و ببقائه بقیت الدنیا و بوجوده ثبتت الأرض و السماء؛ به میمنت او خلایق روزی داده می‌شوند و به واسطه وجود او زمین و آسمان برجا ایستاده‌است.

4- قال أبوعبدالله علیه السلام: «جَعَلَ اللهُ بَیْنَهُ و بَینَ الخَلقِ حِجاباً یَرونَهُ و لا یَعرِفونَهُ»؛ حضرت صادق علیه السلام می‌فرمایند: خداوند بین او (حضرت مهدی علیه السلام) و بین خلق، حجابی قرار می‌دهد، به ‌گونه‌ای که خلق او را می‌بینند در حالی ‌که وی را نمی‌شناسند. (ثبات الهداه، ج6، ص431

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

باسلام خدمت تمامی دوستان عزیز بعضی از دوستان سوال کردند که آیا من طلبه یا مداح هستم که من لازم دونستم خودموبرا دوستان معرفی کنم. اینجانب احمدسلیمانی فر ازسال 1378 مداحی اهل البیت راشروع کرده ودرکسوت نوکری اهل البیت (ع) درحال خدمت میباشم دوستانی که قصدبرقراری ارتباط بابنده رودارندمیتوانندبااین سامانه بامن درارتباط باشندوبرای من پیامک بزنندتادراسرع وقت جوابشان رابدهم شماره سامانه پیامک این حقیر 10000202203330
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان