اعمال عيد نوروز
 
انتظارفرج
دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : احمدسلیمانی فر

و اما اعمال عيد نوروز پس چنان است که حضرت صادق عليه السلام به مُعَلَّي بن خنيس تعليم فرموده که چون روز نوروز شود غسل کن و پاکيزه ترين جامه هاي خود را بپوش و به بهترين بوهاي خوش خود را خوشبو گردان و در آن روز روزه بدار پس چون از نماز پيشين و پسين و نافله هاي آن فارغ شوي چهار رکعت نماز بگذار يعني هر دو رکعت به يک سلام و در رکعت اوّل بعد از حمد ده مرتبه سوره اِنّا اَنْزَلْناهُ بخوان و در رکعت دوّم بعد از حمد ده مرتبه سوره قُلْ يا اَيُّها الْکافِروُنَ و در رکعت سيّم بعد از حمد ده مرتبه سوره قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ و در رکعت چهارم بعد از حمد ده مرتبه قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ و قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ بخوان و بعد از نماز به سجده شکر برو و اين دعا را بخوان :
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ الاْوْصِيآءِ الْمَرْضِيِّينَ
خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد آن اوصياء پسنديده
وَعَلي جَمِيعِ اَنْبِيآئِکَ وَرُسُلِکَ بِاَفْضَلِ صَلَواتِکَ وَبارِکْ
و بر همه پيمبران و رسولانت به بهترين درودها و برکت ده
عَلَيْهِمْ بِاَفْضَلِ بَرَکاتِکَ وَصَلِّ عَلي اَرْواحِهِمْ وَاَجْسادِهِمْ اَللّهُمَّ
بر ايشان به بهترين برکتهايت و درود فرست بر ارواح و اجسادشان خدايا
بارِکْ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَبارِکْ لَنا في يَوْمِنا هذَا الَّذي فَضَّلْتَهُ
برکت ده بر محمد و آل محمد و برکت ده به ما در اين روز که آن را برتري داده
وَکَرَّمْتَهُ وَشَرَّفْتَهُ وَعَظَّمْتَ خَطَرَهُ اَللّهُمَّ بارِکْ لي فيما اَنْعَمْتَ بِهِ
و گراميش کرده و شرافتش دادي و مقامش را بزرگ کردي خدايا برکت ده به من در آنچه به من تفضل کرده اي
عَلَيَّ حَتّي لا اَشْکُرَ اَحَداً غَيْرَکَ وَوَسِّعْ عَلَيَّ في رِزْقِي يا ذَا الْجَلالِ
بدانسان که هيچکس را جز تو سپاس نگذارم و روزيم را وسيع گردان اي صاحب جلالت
وَالاِْکْرامِ اَللّهُمَّ ما غابَ عَنّي فَلا يَغيبَنَّ عَنّي عَوْنُکَ وَحِفْظُکَ وَما
و بزرگواري خدايا هر چه از من پنهان شده مبادا کمک و نگهداري تو از من پنهان شود و هر چه
فَقَدْتُ مِنْ شَيْءٍ فَلا تُفْقِدْنِي عَوْنَکَ عَلَيْهِ حَتّي لا اَتَکَلَّفَ ما لا
را گم کرده ام مبادا ياري خويش را بر آن از من گم کني تا خود را به زحمت نيندازم درباره
اَحْتاجُ اِلَيْهِ يا ذَا الْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
آنچه را بدان نيازمند نيستم اي صاحب جلالت و بزرگواري



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

باسلام خدمت تمامی دوستان عزیز بعضی از دوستان سوال کردند که آیا من طلبه یا مداح هستم که من لازم دونستم خودموبرا دوستان معرفی کنم. اینجانب احمدسلیمانی فر ازسال 1378 مداحی اهل البیت راشروع کرده ودرکسوت نوکری اهل البیت (ع) درحال خدمت میباشم دوستانی که قصدبرقراری ارتباط بابنده رودارندمیتوانندبااین سامانه بامن درارتباط باشندوبرای من پیامک بزنندتادراسرع وقت جوابشان رابدهم شماره سامانه پیامک این حقیر 10000202203330
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انتظارفرج و آدرس entezarefaraj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان