دوبیتی های روز جمعه و آقا امام زمان عج
 
انتظارفرج
پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : احمدسلیمانی فر

اي قلم در حرفهايت اثري نيست
 براي من از آشنا خبر نيست
اي خدا ، اين جمعه هم آمد و رفت
 از يوسف فاطمه خبري نيست . . .

********************************************
يقين بدان که اثر مي‌کند دعاي فرج
 و از عنايت آن صاحب‌الزمان برسد
شروع دفتر باور به نام او زيباست
اگر که ختم غزل هم به پاي آن برسد . . .

********************************************
اي جان جهان بسته به يک نيم نگاهت
دل گشته چو گل سبز به خاک سر راهت
هم بام فلک پايگه قدر و جلالت
هم چشم ملک خاک قدم هاي سپاهت

********************************************

اذان جمکران شوري به پا کرد
دلم را از غم عالم جدا کرد
صبا را گشته بودم محرم راز
 مرا با رمز غيبت اشنا کرد . . .

********************************************
با توام اي دشت بي پايان سوار ما چه شد
يکه تاز جاده هاي انتظار ما چه شد؟
آشناي” لا فتي الا علي” اينجا کجاست؟
صاحب” لا سيف الا ذوالفقار “ما چه شد؟

********************************************
نازم آن رعنا قدت را، خال رويت را لبت را
با غم غيبت چه سازي روزهايت را شبت را
اي گل نرگس کجايي؟ دردمندان را دوايي
گوشه چشمي نمايي اين مريضان غمت را

********************************************
منم و جمعه هاي بي سامان
 منو و اين ندبه هاي بي پايان
در اين کوير پر زسراب
کجاست آن باران . . . ؟

********************************************
خدايا ! زنده کن شوق دعا را
شبي سرشار کن از خويش ما را
ببين چشم انتظاران بهاريم
 پر از آيينه کن تقويم ها را  . . .

********************************************
اي سبز پوش کعبه دلها ظهور کن
از شيب تند قله غيبت عبور کن
درد فراق روي تو ما را زغصه کشت
چشم انتظار عاشق خود را صبور کن . . .

********************************************
يک عمر ميله هاي قفس را شمر ده ام
با شوق دستهاي تو يا ايها العزيز
من سوگوار بر سر هر دار مي روم
شايد شوم فداي تو يا ايها العزيز . . .

********************************************
اي از من بگو آن دلبر جانانه را
گاه گاهي يادکن اين خسته ديوانه را
جاي او در خانه دل باشدو ما غافليم
در ميان خانه گم کرده ايم صاحب خانه را . . .

********************************************
کاش مي شد که منم لايق ديدار شوم
از همه دل کنم از غير تو بيزار شوم
کاش مي شد که نقاب از رخ خود بر داري
روي تو بينم و آنگه به سر دار شوم . . .

********************************************
با کدام آبــرويـي روز شمـارش باشيم
لحظه اي در نظر چشم خمارش باشيم
کاروان سحـرش بــهـر هـمـه جـا دارد
تا که جا هست چرا گرد و غبارش باشيم . . .

********************************************
و امروز هم گذشت تو اما نيامدي
آه اي رسول خاتم غمها! نيامدي
گشتم پي مقام سليمان خويشتن
من ديو سيرتم که تو پيدا نيامدي ؟
هر گوهري براي مباداست، نازنين!
حالا شده است روز مبادا، نيامدي . . .

********************************************
اي جان جهان بسته به يک نيم نگاهت
دل گشته چو گل سبز به خاک سر راهت
هم بام فلک پايگه قدر و جلالت
هم چشم ملک خاک قدم هاي سپاهت

********************************************
گرچه من سرباز هيچ و ساده ام
سرخوشم مهدي بود فرمانده ام
گرچه مهدي بود غايب ولي
سرخوشم بر نايبش سيد علي . . .

********************************************
دل از ما برد و روي از ما نهان کرد
خدايا با که اين بازي توان کرد
تا کسي رخ ننمايد نبرد دل ز کسي
دلبر ما دل ما برد به ما رخ ننمود . . .

********************************************
جمعه يعنى يک غزل دلواپسى
جمعه يعنى گريه هاى بى کسى
جمعه يعنى روح سبز انتظار
جمعه يعنى لحظه هاى بى قرار

********************************************
آقا چقدر ضجه زنيم دعا کنيم
يا باز گرد يا دل ما را صبور کن
روزي اگر که آمدي و عاشقت نبود
يک فاتحه نوازش اهل قبور کن . . .

********************************************
اي روشني ديده ي مجنون تو کجايي؟
وقت است کز اين هاله ي غيبت به در آيي
اين پرده ي هجران و فراق را برافکن
بر سنگ بزن شيشه ي عمر اين جدايي . . .

********************************************
اي دل بشارت مي دهم خوش روزگاري مي رسد
يا درد و غم طي مي شود يا شهرياري مي رسد
اي منتظر غمگين مشو قدري تحمل بيشتر
گردي به پا شد در افق گويي سواري مي رسد
اللهم عجل لوليک الفرج

********************************************
گفتم که شيعيانت در رنج و در عذابند
گفتا به حال ايشان هر لحظه اشکبارم
گفتم که چشم شيعه گريان بود به راهت
گفتا که من هميشه به ديده اشک دارم . . .

********************************************
اي گل نرگس نگاهت آبي است  
جمکران با نام تو مهتابي است
اي گل نرگس هلا صاحب زمان
از فراقت از فراقت الامان . . .

********************************************
خبر آمد ، خبري در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
شايد اين جمعه بيايد ، شايد
پرده از چهره گشايد ، شايد . . .

********************************************
يک شب اگر خواب من آئي چه مي شود
يـکبــار اگـر رخـت بنـمــائي چه مي شود
جــز حســرت نــگاه تـــو نبـــود مــرا بــدل
يکشب اگر بخـواب من آئي چه مي شود ?

********************************************
دل گشته بي قرارتو يا صاحب الزمان
سخت است انتظار تو يا صاحب الزمان
عمري ست درمسيرنگاهت نشسته اند  
عشاق جان نثارتو يا صاحب الزمان . . .

********************************************
چشم من منتظر و بارانى
مانده پشت همه پنجره ها
راهى اندازه يک جمعه فقط
مانده تا زمزمه پنجره ها . . .

********************************************
اگر کعبه، مطاف خاکيان است
ويا گر قبله‏ى افلاکيان است
طواف کعبه و دل‏هاى عشاق
به گرد مهدى صاحب الزمان است . . .

********************************************
بگو چگونه تو تدبير مي کني اقا؟
چرا در آمدنت دير مي کني اقا؟
دل تمامي عشاق دوره گردت را
چقدر ساده غزلگير مي کني اقا؟

********************************************
اي برده دلم به غمزه جان نيز ببر
بردي دل و جان نام و نشان نيز ببر
گر هيچ اثر بماند از من به جهان
تاخير روا مدار ان نيز ببر . . .
يا صاحب الزمان

********************************************



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

باسلام خدمت تمامی دوستان عزیز بعضی از دوستان سوال کردند که آیا من طلبه یا مداح هستم که من لازم دونستم خودموبرا دوستان معرفی کنم. اینجانب احمدسلیمانی فر ازسال 1378 مداحی اهل البیت راشروع کرده ودرکسوت نوکری اهل البیت (ع) درحال خدمت میباشم دوستانی که قصدبرقراری ارتباط بابنده رودارندمیتوانندبااین سامانه بامن درارتباط باشندوبرای من پیامک بزنندتادراسرع وقت جوابشان رابدهم شماره سامانه پیامک این حقیر 10000202203330
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انتظارفرج و آدرس entezarefaraj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان